STARTUJ ULUBIONE CO NOWEGO? C64 FORUM KSIĄŻKA GOŚCI REDAKCJA KONTAKT

PODAJ EMAIL, ABY BYĆ NA BIEŻĄCO INFORMOWANYM O AKTUALIZACJI MAGAZYNU:    
Informacje o aktualizacji Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Poczytaj lub dodaj wpis Czyli kto to tworzy Kontakt z nami

Internetowy Fanclub Agnieszki Cegielskiej - www.cegielka.net


SONDA

Jak dowiedziałaś(eś) się o istnieniu tej strony?
Z innej strony - link
Z wyszukiwarki
Znajomy podał adres
Inne



OSTATNI KOMENTARZ  ?

Obwody drukowa ...
Porównanie kom ...
Śpiewać każdy ...
Budujemy carty ...
Rozmowa z ramo ...

(7)
(11)
(51)
(6)
(2)



WYBIERZ MELODIĘ       ?


The last ninja
The l.n. The wilderness
The last ninja 2
The l.n.2 The basement
The l.n.2 The final battle
The l.n.2 The mansion
The l.n.2 The office
The l.n.2 The sewers
The l.n.2 The street
The great giana sisters
The green beret
Turrican intro
Bubble Bobble Remix
Creatures
Game over
Mayhem intro
Diablo
Doom 2 Hell on Earth
Hi-octane
Xenon 2
Mario in the Loonybin
Tetris (gameboy) remix


Jaws
Spy vs spy
Draconus
Ghoust busters
Tetris (c-gameboy)
Duke Nukem 3D




STREFA PC 


OPIS EMULATORA NESa



1. Wymagania sprzętowe.

   Do wersji, którą ja posiadam nie dołączono żadnej dokumentacji, ale po działaniu programu wygląda, że do uruchumienia programu potrzebny jest procesor przynajmniej 166MHz z instrukcjami MMX i 16 MB pamięci RAM, Windows 95, karta dźwiękowa nie jest wymagana, ale zalecana.

   Emulator jest bardzo prosty w obsłudze i po uruchomieniu wygląda tak:

2. Uruchamianie.

   Aby uruchomić grę pod emulator, wystarczy wejść w menu File>Open i następnie wskazać plik obsługiwany przez emulator.

3. Rodzaje plików obsługiwane przez emulator.

   Program obsługuje dwa rodzaje plików: *.NES i *.NSF. Ten pierwszy to popularne romy do wszystkich emulatorów Nesa. Drugi zaś, to Nintendo Sound File, jest to plik z zapisaną muzyką z konsolki, nie spotkałem jeszcze obsługi tych plików w innym emulatorze. Charakteryzują się one niemal idealnym odzwierciedleniem oryginału!! Poniżej zrzut przedstawiający pracę emulatora z plikiem NSF.

4. Problemy z plikami NSF.

   W zasadzie nie jest to problem, ale pewna niedogodność :-( . Pewnie wielu z Was chciałoby podczas pracy w systemie zrzucić sobie na pasek zadań ten emulator i słuchając muzyki robić coś innego. Tych muszę rozczarować: nie jest to możliwe. Po zrzuceniu programu na pasek zadań muzyka milknie:-(( . Ten szczegół autor mógłby dopracować.

5. Wykonywanie zrzutów ekranu.

   Dla tych, którzy chcą wykonać zrzut z jakiejś gry (nie całego emulatora): wystarczy podczas pracy wcisnąć F3. Zrzut zostanie wygenerowany w tym samym katalogu co emulator, w formacie BMP.

6. Czyszczenie pamięci.

   Program umożliwia wyczyszczenie pamięci bez zamykania i ponownego otwierania go. Wystarczy, że klikniemy na File>Free i program rozpoczyna pracę od początku kasując oczywiście z pamięci grę, w którą graliśmy.

7. Debug.

   Dla tych, którzy chcieliby pozmieniac coś w grze, jest opcja Debug w menu Cpu, niestety, ale nie wiem dlaczego nigdy nie jest dostępna:-( . Jak ktoś będzie wiedział, to niech da mi znać.

8. Ustawienie wyświetlania obrazu.

   Emulator przy uruchomieniu startuje w oknie, naturalnie lepiej grać na pełnym ekranie, w tym celu wchodzimy w menu Options>Video>Fullscreen i wybieramy rozdzielczość. Aby gra była najbardziej wierna oryginałowi najlepiej wybrać 320x240. Dla płynnej pracy na komputerach wyposażonych w 32MB Ramu, radzę włączyć potrójny bufor, dostępny pod Options>Video> Tripple buffer. Dla tych, którzy chcą poznać szybkość pracy danej gry i porównać ją ze współczesnymi :-)) służy opcja wyświetlania klatek na sekundę (Options>Display>Display fps). Poniżej zrzut, jak wygląda emulator z taką informacją (informacja zaznaczona czerwoną ramką).

9. Ustawienia dźwięku.

   Ustawienia dźwięku są dostępne pod Options>Audio, na wstępie możemy włączyć lub wyłączyć dźwięk, albo wybrać które kanały mają być obsługiwane. W praktyce, wyłączenia dźwięku używa się tylko wtedy, gdy nie ma się karty dźwiękowej, albo gdy sprawia ona problemy. Karta muzyczna może sprawiać problemy w przypadku małej ilości pamięci ram i gra może "przycinać" się, gdy na ekranie jest dużo detali graficznych, ale to są raczej sporadyczne przypadki.

10. Ustawienie sterowania.

   Aby grać, brakuje już tylko ustawić sterowanie, jest to bardzo proste, wchodzimy do Options>Input i wybieramy gracza. Teraz wystarczy już tylko wciskać kolejno klawisze, które nam odpowiadają i zatwierdzić klawiszem OK :-) . Pewnym utrudnieniem może być, że zamiast potocznie używanych nazw klawiszy wyświetlane są kody, ale po paru sesjach już nie będzie problemu z zapamiętaniem klawiszologii.

11. Dodatkowe możliwości.

   ==> wskaźnik wysterowania dźwięku - raczej mało efektowny i w zasadzie nie pokazuje nawet częstotliwości dźwięku, raczej niepotrzebny, dostępny pod Options>Sound Graph.

   ==> Game Genie, miejsce do wstukiwania sekwencji kodów, które mogą występować w grach, ułatwiające granie (tzw. cheaty), poniżej wygląd takiego okna. Dostępne pod Options>Game Genie.

   ==> Direct Draw, opcja dostępna pod Help>Direct Draw, opcja ta wyświetla informacje o stanie pamięci video i aktualnie wykorzystywanych opcjach graficznych. Zrzut z tej opcji poniżej.

12. Podsumowanie.

   Ten emulator, to jeden z najmniej problemowych i przyjaznych w obsłudze na Nesa. Praktycznie po konfiguracji tu opisanej, która nie powinna zająć dłużej niż 2-5 minut, nadaje się do grania i słuchania muzyki z Nesa.



Autor:
Data realizacji:
Data publikacji:
Data modyfikacji:
Pierwsza publikacja:



Tomasz Dębkowski
23.9.2002
16.11.2002
-
Filety on-line





DODAJ SWÓJ KOMENTARZ



Instrukcja używania systemu komentarzy    

  1. W polu "Podpisz się" umieszczasz swoje Imię, Nazwisko albo Pseudonim używając znaków alfanumerycznych: A-Z, 0-9 oraz znaków specjalnych, np.: !^<>" ' itp.
    Tagi HTML są nieaktywne.
  2.    
  3. W polu "Wpisz treść" umieszczasz komentarz używając znaków alfanumerycznych: A-Z, 0-9 oraz znaków specjalnych, np.: !^<>" ' itp. Klawisz ENTER tworzy nowy akapit.
    Tagi HTML są aktywne. Możesz:

  4.    Możliwość:

    Komenda:

    Przykład:

       a.   Pogrubić tekst: <B></B> Pogrubiony
       b.   Pochylić tekst: <I></I> Pochylony
       c.   Podkreślić tekst: <U></U> Podkreślony
       d.   Stworzyć indeks górny: <SUP></SUP> Indeks górny
       e.   Stworzyć indeks dolny: <SUB></SUB> Indeks dolny
        f.   Użyć czcionki maszynowej: <TT></TT> Czcionka maszynowa


    Adresy URL wpisujemy w postaci http://nazwastrony.pl, ftp://nazwastrony.pl.
    Adresy email wpisujemy w postaci nazwa@nazwa.pl.
    Adresy Gadu-Gadu wpisujemy w postaci gg:1234567 (bez spacji).

    Proszę pamiętać o domykaniu otwartych tagów.
    Przed naciśnięciem przycisku Komentuj, zaznacz checkboks przy jego prawym boku.

Podpisz się:

Wpisz treść:

   wyślij mój komentarz    ukryj mój adres IP