STARTUJ ULUBIONE CO NOWEGO? C64 FORUM KSIĄŻKA GOŚCI REDAKCJA KONTAKT

PODAJ EMAIL, ABY BYĆ NA BIEŻĄCO INFORMOWANYM O AKTUALIZACJI MAGAZYNU:    
Informacje o aktualizacji Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Poczytaj lub dodaj wpis Czyli kto to tworzy Kontakt z nami

Internetowy Fanclub Agnieszki Cegielskiej - www.cegielka.net


SONDA

Jak dowiedziałaś(eś) się o istnieniu tej strony?
Z innej strony - link
Z wyszukiwarki
Znajomy podał adres
Inne



OSTATNI KOMENTARZ  ?

Obwody drukowa ...
Porównanie kom ...
Śpiewać każdy ...
Budujemy carty ...
Rozmowa z ramo ...

(7)
(11)
(51)
(6)
(2)



WYBIERZ MELODIĘ       ?


The last ninja
The l.n. The wilderness
The last ninja 2
The l.n.2 The basement
The l.n.2 The final battle
The l.n.2 The mansion
The l.n.2 The office
The l.n.2 The sewers
The l.n.2 The street
The great giana sisters
The green beret
Turrican intro
Bubble Bobble Remix
Creatures
Game over
Mayhem intro
Diablo
Doom 2 Hell on Earth
Hi-octane
Xenon 2
Mario in the Loonybin
Tetris (gameboy) remix


Jaws
Spy vs spy
Draconus
Ghoust busters
Tetris (c-gameboy)
Duke Nukem 3D




SPRZĘT 


GNIAZDA ROZSZERZEŃ



   Prezentujemy opis gniazd z jakimi można najczęściej się spotkać w sprzęcie elektronicznym, a zwłaszcza w komputerach. Topologia pinów jest tutaj rozrysowana tak, jak ma to miejsce w rzeczywistości, gdy patrzymy na tył obudowy (tam zwykle mieszczą się one).

  • Gniazda rozszerzeń stosowane w Commodore 64.

EXPANSION SLOT

Pin

Funkcja

Pin

Funkcja

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22

GND
+5V
+5V
/IRQ
/CR/W
Dot Clock
I/O 1
/GAME
/EXROM
I/O 2
/ROML
BA
/DMA
CD7
CD6
CD5
CD4
CD3
CD2
CD1
CD0
GND

A
B
C
D
E
F
H
J
K
L
M
N
P
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z

GND
/ROMH
/RESET
/NMI
S 02
CA15
CA14
CA13
CA12
CA11
CA10
CA9
CA8
CA7
CA6
CA5
CA4
CA3
CA2
CA1
CA0
GND


USER PORT

Pin

Funkcja / (rozsz.)

Nota

Pin

Funkcja / (rozsz.)

     Nota     

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

GND
+5V
/RESET
CNT1 (joy0)
SP1 (joy1)
CNT2 (joy2)
SP2 (light pen)
/PC2 (cass. switch)
SER. ATN IN
9V AC
9V AC
GND

MAX. 100mA







MAX. 100mA
MAX. 100mA

A
B
C
D
E
F
H
J
K
L
M
N

GND
/FLAG2 (/sin)
PB0 (rxd)
PB1 (rts)
PB2 (dtr)
PB3 (ri)
PB4 (dcd)
PB5
PB6 (cts)
PB7 (dsr)
PA2 (txd)
GND

 


CASSETTE

Pin

Funkcja

A-1
B-2
C-3
D-4
E-5
F-6

GND
+5V
CASSETTE MOTOR
CASSETTE READ
CASSETTE WRITE
CASSETTE SENSE

 

SERIAL I/O

Pin

Funkcja

1
2
3
4
5
6

SERIAL /SRQIN
GND
SERIAL ATN IN/OUT
SERIAL CLK IN/OUT
SERIAL DATA IN/OUT
/RESET


AUDIO/VIDEO

Pin

Funkcja

1
2
3
4
5
6-7
8

LUMINANCE
GND
AUDIO OUT
VIDEO OUT
AUDIO IN
NC
CHROMINANCE


CONTROL PORT

PORT 1

PORT 2

Pin

Funkcja

Nota

Pin

Funkcja

Nota

1
2
3
4
5
6
7
8
9

JOY A0
JOY A1
JOY A2
JOY A3
POT AY
BUTTON A/LP
+5V
GND
POT AX






MAX. 100mA

1
2
3
4
5
6
7
8
9

JOY B0
JOY B1
JOY B2
JOY B3
POT BY
BUTTON B
+5V
GND
POT BX






MAX. 100mA




  • Gniazda rozszerzeń stosowane w IBM Pc.

RS232 - 9PIN

Pin

Funkcja

1
2
3
4
5
6
7
8
9

DCD: sygnalizacja przesyłu danych
RXD: odbiór danych
TXD: transmisja danych
DTR: gotowość do nadania danych
GND: masa
DSR: gotowość do odbioru danych
RTS: żądanie transmisji
CTS: kasowanie transmisji
RI: wskaźnik pierścieniowy


RS232C - 25PIN

Pin

Funkcja

1
2
3
4
5
6
7
8
9-19
20
21
22
23-25

GND: masa
TXD: transmisja danych
RXD: odbiór danych
RTS: żądanie transmisji
CTS: kasowanie transmisji
DSR: gotowość do odbioru danych
GND: masa
DCD: sygnalizacja przesyłu danych
NC: złącza niewykorzystane
DTR: gotowość do nadania danych
złącza niewykorzystane
RI: wskaźnik pierścieniowy
NC: złącza niewykorzystane

 

MIDI/JOYSTICK - 15PIN

Pin

Funkcja

1
2
3
4-5
6
7
8-9
10
11
12
13
14
15

+5V
IN4
IN0
GND
IN1
IN5
+5V
IN6
IN2
MIDI OUT
IN3
IN7
MIDI IN


GRAFIKA VGA - 15PIN

Pin

Funkcja

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15

RED: kolor czerwony
GREEN: kolor zielony
BLUE: kolor niebieski
ID2: bit2 identyfikatora monitora
GND: masa
GND-R: masa
GND-G: masa
GND-B: masa
NC: nie podłączone
GND-SYNC: masa
ID0: bit0 identyfikatora monitora
ID1: bit1 identyfikatora monitora
HSYNC: synchronizacja pozioma
VSYNC: synchronizacja pionowa
NC: nie podłączone

 

KLAWIATURA
DIN - 5PIN

Pin

Funkcja

1
2
3
4
5

CLK: zegar transmisji
GND: masa
DATA: dane szeregowe
VCC: +5V
NC: nie podłączone


KLAWIATURA
PS/2

Pin

Funkcja

1
2
3
4
5
6

CLK: zegar transmisji
GND: masa
DATA: dane szeregowe
RESERVED
VCC: +5V
RESERVED

 

CENTRONICS (LPT) - 25PIN

Pin

Funkcja

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18-25

STROBE: sygnał strobu
D0: 0bit danych
D1: 1bit danych
D2: 2bit danych
D3: 3bit danych
D4: 4bit danych
D5: 5bit danych
D6: 6bit danych
D7: 7bit danych
ACK: potwierdzenie odbioru danych
BUSY: brak gotowości drukarki (bufor zapełniony)
PAPER END: brak papieru
SLCT: drukarka przyłączona
AUTO FEED: automatyczny wysuw papieru
ERROR: wykryto błąd
INITIALIZE: inicjalizacja drukarki
SLCTIN: drukarka została przyłączona
GND: masa

 

  • Gniazda stosowane w sprzęcie audio-video.

EURO 21 AV - 21PIN

Pin

Funkcja

1
2
3
4,5
6
7
8
9
10
11
12
13,14
15
16
17,18
19
20
21

wyjście audio 0,5V/1k ohm
wejście audio 0,5V/10k ohm
wyjście audio 0,5V/1k ohm
masa
wejście audio 0,5V/10k ohm
wejście B 0,7Vpp/75 ohm
sygnał przełączający: L=0-2V, H=10-12V
masa
NC: nie podłączone
wejście G 0,7Vpp/75 ohm
NC: nie podłączone
masa
wejście R lub chrominancji 0,7Vpp/75 ohm
blanking: L=0-0,4V, H=1V
masa
wyjście video 1Vpp/75 ohm
wejście video lub luminancji 1Vpp/75 ohm
NC: nie podłączone




Autor:
Data realizacji:
Data publikacji:
Data modyfikacji:
Pierwsza publikacja:



Reiter (Apidya)
-
4.1.2001
1.9.2004
Filety on-line





DODAJ SWÓJ KOMENTARZ



#1Dzień 31-8-2004godz.13:57:37Autor: Jad
Status: Brak błędówAdrIP: Ukryty
   W opisie gniazda 'AUDIO/VIDEO' nie wspomniales o pinie 6, umieszczonym w samym srodku, na ktorym wyprowadzony jest sygnal chrominancji.

#2Dzień 1-9-2004godz.18:15:07Autor: Reiter
Status: Brak błędówAdrIP: Ukryty
   Dziękuję za zwrócenie uwagi. Poprawiłem to przeoczenie. Gniazdo to posiada 8 pinów, z czego 6 i 7 nie jest typowo używany (położone powyżej 1 i 3), a nawet nie występuje w konkretnych modelach komputera. Nota bene mój C64C połączony z telewizorem nie zauważa wspomnianej Chrominancji. Dołączenie tej linii nic nie wnosi przy rozdzielonym sygnale wizyjnym.

#3Dzień 2-9-2004godz.10:43:05Autor: Kisiel/Icon
Status: Brak błędówAdrIP: Ukryty
   Przydatne informacje zebrane w kup.. eh razem:) Jedno co mi sie wydaje do poprawki to i/o1 i i/o2 wyjścia activ 0:) co by powinno być /i/o1 ???? smutnie to wygląda :)Da sie zrobić "nadkreślnik"?
   Co do A/V to w zależnosci od wersji comcia.... trzeba spojrzeć na schemat, ogólnie informacje wystarczające jasne i przejrzyste :)

#4Dzień 2-9-2004godz.13:39:08Autor: Jad
Status: Brak błędówAdrIP: Ukryty
   Nota bene mój C64C połączony z telewizorem nie zauważa wspomnianej Chrominancji. Dołączenie tej linii nic nie wnosi przy rozdzielonym sygnale wizyjnym.
   znam przynajmniej 3 sposoby podlaczenia monitora do c64 poprzez to zlacze:
   1. monitor monochromatyczny, np. zielony neptun 156 - bierzemy sygnal z pinu 1 - LUMINANCE,
   2. monitor kolorowy z wejsciem AV, np. telewizor - bierzemy sygnal z pinu 4 - VIDEO OUT (albo composite video),
   3. monitor z wejsciem z rozdzielonym sygnalem luminancji i chrominancji, np. cbm1902 - podajemy mu sygnal z pinow 1 i 8 - luminancja i chrominancja.
   Mozna podjac proby podania na wejscie chrominancji w monitorze sygnalu composite video. jednak bardziej obeznani koledzy twierdza, ze mozna w ten sposob spalic oporniki na wejsciach monitora.
   Dodam, ze standardowy kabel monitorowy din8-3chinch pobiera sygnaly z pinow 1, 2, 3, 8 czyli luminancja, masa, audio out, chrominancja.
   Uff, mysle, ze niczego nie pokrecilem (-;

#5Dzień 25-7-2006godz.12:25:20Autor: M@rek
Status: Brak błędówAdrIP: Ukryty
   Ja mam pin nr8 (wadług nadruku na płycie c64, co u ciebie będzie nad pinem nr1) gniazda AUDIO/VIDEO połączony z napięciem +5V (model C64E).

Instrukcja używania systemu komentarzy    

  1. W polu "Podpisz się" umieszczasz swoje Imię, Nazwisko albo Pseudonim używając znaków alfanumerycznych: A-Z, 0-9 oraz znaków specjalnych, np.: !^<>" ' itp.
    Tagi HTML są nieaktywne.
  2.    
  3. W polu "Wpisz treść" umieszczasz komentarz używając znaków alfanumerycznych: A-Z, 0-9 oraz znaków specjalnych, np.: !^<>" ' itp. Klawisz ENTER tworzy nowy akapit.
    Tagi HTML są aktywne. Możesz:

  4.    Możliwość:

    Komenda:

    Przykład:

       a.   Pogrubić tekst: <B></B> Pogrubiony
       b.   Pochylić tekst: <I></I> Pochylony
       c.   Podkreślić tekst: <U></U> Podkreślony
       d.   Stworzyć indeks górny: <SUP></SUP> Indeks górny
       e.   Stworzyć indeks dolny: <SUB></SUB> Indeks dolny
        f.   Użyć czcionki maszynowej: <TT></TT> Czcionka maszynowa


    Adresy URL wpisujemy w postaci http://nazwastrony.pl, ftp://nazwastrony.pl.
    Adresy email wpisujemy w postaci nazwa@nazwa.pl.
    Adresy Gadu-Gadu wpisujemy w postaci gg:1234567 (bez spacji).

    Proszę pamiętać o domykaniu otwartych tagów.
    Przed naciśnięciem przycisku Komentuj, zaznacz checkboks przy jego prawym boku.

Podpisz się:

Wpisz treść:

   wyślij mój komentarz    ukryj mój adres IP