STARTUJ ULUBIONE CO NOWEGO? AGNIESZKA CEGIELSKA - NIEOFICJALNY INTERNETOWY FANKLUB REDAKCJA KONTAKT
Informacje o aktualizacji Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Skocz do działu Poczytaj lub dodaj wpis Czyli kto to tworzy Kontakt z nami

OSTATNI KOMENTARZ  ?

Duke Nukem 3D

FELIETONY

KILER W PRADZE

W dniach 19-21 maja miałem niewątpliwy zaszczyt zwiedzania jednej z najpiękniejszych europejskich stolic - Pragę. Postanowiłem podzielić się wrażeniami z tejże wyprawy z Wami.

Ranek 19 maja był inny niż zazwyczaj. Na ten właśnie dzień był zaplanowany klasowy wyjazd do czeskiej stolicy - Pragi. Odjazd spod gimnazjum, do którego uczęszczam, ustalono na godzinę 7:00. Zbiórka odbyła się o 6:45. Autokar piekarskiej firmy MOSiR dotarł pod szkołę z niewielkim opóźnieniem. Po załadowaniu bagaży ruszyliśmy w podróż. Skierowaliśmy się w kierunku Gliwic, gdzie zjechaliśmy na autostradę w kierunku Opola. Po przyjechaniu do Opola zrobliśmy sobie małą przerwę. Następnie wyruszyliśmy w stronę Kłodzka, gdzie czekał na nas przewodnik. Jeszcze tylko około 20 minut jazdy i jesteśmy na przejściu granicznym w Kudowie Zdroju. Przedtem jednak czekała nas nie mała atrakcja. Dom szanownej Pani Violetty Villas! Ciężko to nazwać domem ... melina - to chyba by było najtrafniejsze określenie. W dodatku pełno wokół wszelakich budek dla piesków i kotków. Szanowna Pani Villas bardzo kocha zwierzęta. Przez co żyje w takim syfie. Człowiek ma coś nie tak z głową. Ale wróćmy do podróży. Nikogo chyba nie interesuje stan prywatny Pani Villas.

Po odbytej kontroli paszportowej wyruszyliśmy na podbój czeskich dróg. Fakt, że Czesi mają o niebo lepsze drogi, niż Polacy chyba nikogo nie dziwi. Zanim dotarliśmy do Pragi mieliśmy po drodze jeszcze jeden przystanek, a właściwie punkt do zwiedzania - Skalne Miasto w Adrspachu. Taki lasek, tyle, że zamiast drzew masz ogromne kamienie. Drzewa też są :) Trochę męczące stawało się chodzenie po tym wszystkim. Utkwił mi jedynie w pamięci fakt płynięcia statkiem, a właściwie łódką Titanic 2. Po zakończeniu wyprawy zmęczeni wyruszyliśmy w stronę naszego autokaru. Następne 2 godziny jazdy i byliśmy w Pradze, gdzie czekał na nas hotel. Bardzo zdziwił mnie fakt, że w Czechach w ogóle nie istnieje kultura graffiti. Jedynie w Pradze natknąłem się na kilka dzieł. I to chyba stworzonych przez naszych rodaków - turystów.

Po odebraniu z kumplem klucza do pokoju numer 210 i zakwaterowaniu się  poszliśmy zjeść obiadokolację. Jedzenie w ogóle nie dawało się do konsumpcji! Czeskie żarcie jest ochydne! Zmuszeni byliśmy skoczyć do MacDonald`u i zamówić sobie jakieś żarcie tracąc przy tym około 100 koron. Kupiliśmy jeszcze po drodze jakieś żarcie do hotelu. Bardzo zdziwił nas fakt, że w Czechach są typowe hipermarkety polskie! Natrafiliśmy na Plus, Hypernova, Carrefour. Są też typowe polskie, babskie czasopisma: Tina, Bravo. Po odbytych zakupach udaliśmy się do hotelu. Trochę pogadaliśmy i około godziny 23 poszliśmy spać.

Następnego ranka szybko zjedliśmy porządne już  śniadanie i wyruszyliśmy zwiedzać miasto. Przejechaliśmy się metrem, a następnie zwiedziliśmy sobie kilka zamków. Praga ma ich w cholerę. Muszę przyznać, że czesi mają bardzo dobrze zorganizowaną komunikację. Ceny biletów są bardzo niskie i obowiązują te same w tramwajach, autobusach i metrze. Natomiast ceny w Pradze są strasznie wysokie. Za pół litra wódki kumpel zapłacił około 475 koron :) Po bardzo ciężkim dniu udaliśmy się do hotelu. Zjedliśmy obiadokolację i poszliśmy skonsumować wódkę, a właściwie 4 flaszki. Jeden kumpel to nawet sadził z gwinta :) Nie obyło się bez zgonów :)

Bilet do metra

Rankiem spakowaliśmy się, zostawiliśmy po sobie parę  textów i wyruszyliśmy w podróż powrotną. Po drodze zwiedziliśmy jeszcze trochę Pragi. Jaka była radość jak przekroczyliśmy granicę! Nie ma to jak u siebie w Polsce :) Dotarliśmy do Kłodzka, gdzie pożegnaliśmy przewodnika. Jeszcze tylko do autostrady, a potem już z górki. Około godziny 22 byliśmy w Gliwicach. Następna godzina i byliśmy w Ożarowicach, gdzie pożegnaliśmy się z panami z MOSiRU i wyruszyliśmy do swoich domów.

Koszt wycieczki - 300 złotych

Filety on-line

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Instrukcja używania systemu komentarzy

1. W polu "Podpisz się" umieszczasz swoje Imię, Nazwisko albo Pseudonim używając znaków alfanumerycznych: A-Z, 0-9 oraz znaków specjalnych, np.: !^<>" ' itp.
    Tagi HTML są nieaktywne.
  3. W polu "Wpisz treść" umieszczasz komentarz używając znaków alfanumerycznych: A-Z, 0-9 oraz znaków specjalnych, np.: !^<>" ' itp. Klawisz ENTER tworzy nowy akapit.
    Tagi HTML są aktywne. Możesz:

d.   Stworzyć indeks górny: <SUP></SUP> Indeks górny
       e.   Stworzyć indeks dolny: <SUB></SUB> Indeks dolny
        f.   Użyć czcionki maszynowej: <TT></TT> Czcionka maszynowa

Adresy URL wpisujemy w postaci http://nazwastrony.pl, ftp://nazwastrony.pl.
    Adresy email wpisujemy w postaci nazwa@nazwa.pl.
    Adresy Gadu-Gadu wpisujemy w postaci gg:1234567 (bez spacji).

Proszę pamiętać o domykaniu otwartych tagów.
    Przed naciśnięciem przycisku Komentuj, zaznacz checkboks przy jego prawym boku.

Podpisz się:

Wpisz treść:

wyślij mój komentarz    ukryj mój adres IP